Persbericht

PvdA/GroenLinks is een lijstverbinding die inmiddels vier jaar bestaat. We zijn een gedreven fractie, waar de sfeer goed is, een team met doeners, die het contact met de inwoners zoekt en komt tot oplossingen en mogelijkheden. De afgelopen jaren hebben we veel bereikt. Dat is allemaal te lezen op onze website. Een aantal successen vallen op:

• de biovergister in Hensbroek kreeg een nieuwe vergunning met actuele eisen aan het bestemmingsplan,
  • de ontwikkeling van zonneweides ook op de Jaagweg kreeg een contourenplan,
  • we tekenden als gemeente de landelijke statiegeld motie,
  • zorgden voor een goed overleg met de initiatiefnemers voor tiny houses,
  • stonden op de bres voor de kwaliteit van de regionale jeugdzorg en,
  • waren actief in het woningdebat voor starters.

Met een nieuw regionaal en ook lokaal verkiezingsprogramma valt te lezen welke doelstellingen we willen waarmaken voor de komende jaren. In de hoop dat onze inzet van afgelopen jaren wordt beloond met veel stemmen van onze kiezers zodat we in Koggenland en de regio West-Friesland onze uitgangspunten kunnen realiseren.

De kandidatenlijst die we vandaag hebben vastgesteld kent 12 gezichten. Acht daarvan zijn GroenLinkser en vier zijn van de PvdA. Ons streven is om vier zetels te bemachtigen in de raad. Onze lijsttrekker is Karin Rietveld. Met Karin krijgt PvdA/GroenLinks Koggenland een ervaren, nuchtere, goedlachse lijsttrekker. Onze tweede kandidaat is Anneke van der Lee. Met Anneke krijgt PvdA/GroenLinks Koggenland, een frisse, jonge, ambitieuze vrouw in haar midden met veel potentie. Onze derde kandidaat is René Bouma. Met René krijgt PvdA/GroenLinks Koggenland een getalenteerde man met een portie levenservaring in de zakelijke sector, die ervaring heeft met jeugdzorg en weet hoe het anders kan. Hij heeft het hart op de goede plek. Op plek vier staat Dolf Rientjes. Met Dolf krijgt PvdA/GroenLinks Koggenland een goede oude rot in haar midden, complementair aan het team, nuchter en opgewekt.

Onderaan de lijst staat onze lijstduwer Saskia Borgers. Saskia heeft als fractievoorzitter veel betekend voor PvdA/GroenLinks Koggenland. Vorig jaar legde ze haar taak als voorzitter neer en wisselde haar functie in voor een bestuurlijke functie bij het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier.

PvdA/GroenLinks Koggenland is er klaar voor. We popelen om weer de volgende politieke periode in te gaan. De komende maanden gaat u veel van ons horen, want zoals u van ons gewend bent is onze campagne origineel, opvallend en landelijk in het oog springend. Dat mag u wederom van ons verwachten.