Inwoners aan zet voor de toekomst

PvdA/GroenLinks Koggenland organiseert meet-ups

PvdA/GroenLinks heeft de vurige wens dat inwoners van Koggenland meer betrokken worden bij initiatieven, projecten en ontwikkelingen die door de gemeente worden uitgevoerd. Het was dan ook niet voor niets dat de fractie met een motie kwam met de titel “informeren gewoon doen“.

Binnenkort wordt de kadernota gepresenteerd aan de raad. Een document van het college waarin ze aangeven wat ze de komende vier begrotingsjaren wil realiseren. Dat gaat over onze inwoners, hun wensen, mogelijkheden. Volgens PvdA/GroenLinks een mooi moment om eens te peilen wat de inwoners hiervan vinden. We staan als Koggenland namelijk voor een aantal uitdagende vraagstukken waarbij de input van experts en inwoners gewenst is.

Deskundigen zitten niet in de raad. De echte deskundigen zijn de inwoners zelf en een aantal deskundigen die ons kunnen helpen om de toekomstige opgaven goed te verwoorden. Daarom neemt PvdA/GroenLinks het initiatief om inwoners en experts te betrekken bij de kadernota door meet-ups te organiseren. Maar voordat we dat doen willen we eerst weten of onze inwoners hier behoefte aan hebben. Daarom peilen we via social media of hier behoefte aan is, en welke onderwerpen op de agenda moeten komen staan.

We wilden dit eigenlijk met de hele raad samen doen, maar helaas dat idee sneuvelde want volgens onze raadscollega’s is 9 juli (vergadering over de kadernota) te kort dag om dit alles te regelen.  En daarom  doen we het gewoon zelf. We organiseren een meet-up met allerlei leuke, interessante, mondige types uit Koggenland die ons input geven over gasloos en duurzaam bouwen, jeugd, ouderenzorg, participatie …….Even peilen of onze inwoners hier wel op zitten te wachten. Bij groen licht gaan we aan de bak en organiseren we een meet-up.

Saskia Borgers

Vorige

Statiegeld motie unaniem aangenomen

Volgende

PvdA/GL betreurt keuze van fractielid om naar GBK over te stappen

1. Caroline van de Pol

Fyi: kadernota is geen document van het college maar van de gemeenteraad.
    Op basis van input raad komt er een voorstel alwaar de raad mee aan de slag kan.
    Op verzoek raad is de avond waarop input geleverd kon worden voor die kadernota geannuleerd.
    Bijzonder.