Stem voor Verandering

Koggenland draait door op 18 februari

Met deze slogan gaat de gecombineerde lijst PvdA-GroenLinks Koggenland de verkiezingen in. Op 18 februari in De Nieuwe Proef te Wogmeer zal Leoni Sipkes, oud GroenLinks burgemeester van Koggenland, de presentator zijn van “Koggenland draait door”. Zij zal vertellen over haar ervaringen in het ambt en de ontwikkelingen van onze mooie gemeente en ze zal haar droom verklappen hoe zij Koggenland in de toekomst ziet. Ben je nieuwsgierig? Wil je weten wie we zijn? Waar wij ons de komende jaren voor in willen zetten? Kom dan naar De Nieuwe Proef,  Wogmeer 105 in Spierdijk om 14.30 uur.

Karin van der Gaast, de lijsttrekker, zal de kandidaten voorstellen. “We gaan er vanuit dat we zeker vier kandidaten kunnen leveren in de raad”, zegt Karin monter. “Gezien de uitslag van de landelijke verkiezingen is er veel gestemd op de PvdA, GroenLinks en D’66, dat geeft ons moed dat we een viertal frisse gezichten mogen leveren”. Saskia Borgers zal de Schijf van 5, het  verkiezingsprogramma, toelichten. Dat zal ze kort doen. Vooral het gesprek  met de gasten over het programma en de verwachtingen van het publiek zijn van belang. Het geheel wordt opgeluisterd door Madlife. Jong lokaal talent wat ons muzikaal begeleidt op deze zondagmiddag waar iedereen van harte welkom is vanaf 14.30 uur in De Nieuwe Proef van Wogmeer, vrij entree.

Je kan je ook aanmelden per Facebook evenement.

de Nieuwe Proef

In de stolp van woonvereniging ( cohousing cooperative op zijn Engels) De Nieuwe Proef in de Wogmeer zijn 8 appartementen.  13 volwassenen, 2 tieners en 2 peuters leven met veel genoegen op deze fijne plek.
We proberen zo duurzaam mogelijk te leven: aardwarmte en zonnepanelen…
Er staat een kas op het erf( druiven, pitvruchten), een grote bloementuin, mooie singels met bijzondere struiken en planten. Noord-Hollandse Blauwen is ons kippenras en onze schapen zijn Schoonebekers.
Achter de boerderij zijn we 13 jaar geleden begonnen met een traditionele hoogstamboomgaard met meer dan 40 oude rassen. Ons appelsap is van superkwaliteit.
In de groentetuin kweken we bijzondere ‘vergeten groenten’, zoals palmkool en pastinaak. Alles is biologisch Skal gecertificeerd. We organiseren ism www.slowfood.nl regelmatig kookworkshops in onze grote gemeenschappelijke keuken! Zie voor meer informatie: www.denieuweproef.nl

PvdA-GroenLinks Koggenland