NL DOET in Zorgcentrum Berkhout

NL DOETOp vrijdag 9 maart helpt PvdA-GroenLinks Koggenland een handje mee in het woonzorgcentrum van de Omring in Berkhout. “We steken  onze handen uit de mouwen tijdens de week van NL DOET. We leveren een zinvolle bijdrage als politieke partij”, zegt lijsttrekker Karin van der Gaast gedreven. “We doen dat voor mensen die dagelijkse zorg nodig hebben. Met mooi weer gaan we naar buiten, een wandeling maken, koffie drinken met wat lekkers erbij en spelletjes doen. Dit lijkt allemaal zo voor  de hand liggend, en dat is het ook, maar we weten allemaal dat mensen die zorg nodig hebben, niet allemaal even vaak bezoek krijgen om een praatje mee te maken. Dat gunnen we al onze inwoners, met het besef dat we voor mensen die dagelijkse zorg nodig hebben iets extra’s moeten doen”.

Met de uitvoering van ons verkiezingsprogramma willen we inwoners, die thuiszorg nodig hebben en/of huishoudelijke hulp, zorg blijven geven. In overleg met zorginstellingen willen we terugkijken op de afgelopen jaren waar minder tijd en geld beschikbaar was vanuit de gemeente. We zullen samen met hen bepalen wat de meest veilige en prettige (thuis)situatie is om zorg thuis en in verzorgingshuizen te verlenen.

Bijzondere aandacht hebben we voor de steeds jonger wordende dementerende inwoner. We willen samen met de ondernemers een programma ontwikkelen om een dementie-vriendelijke gemeente te zijn. We gaan er samen voor zorgen dat we dementie herkennen en weten hoe we het beste onze inwoners kunnen helpen als dat nodig is.

De komende jaren willen we meer aandacht geven aan de eenzame inwoner van Koggenland. We moedigen initiatieven aan die dit probleem aanpakt en ondernemen zelf ook een activiteit namelijk:  de Tafel van Veel. Een initiatief met de plaatselijke horeca om samen te eten en te ontmoeten.

NL-DOET met PvdA/GroenLinks in Berkhout