Koggenland 2020 Klimaatneutraal - Icebucket

“hallo Koggenland, wat wonen we hier fijn. Zijn we eigenlijk duurzaam? Ja,  willen we dat zijn? Zonnepanelen, elektrisch en gasvrij…Onze kinderen zijn  weer blij”

Op refrein van de luizenmoeders liepen de PvdA-ers  en GroenLinkers in ganzenpas door het winkelcentrum van de Goorn. Hiermee vestigden zij de aandacht op het klimaatvraagstuk en riepen ze de gemeente en de burgervader op om te investeren in klimaatneutrale maatregelen zodat Koggenland in 2020 het keurmerk klimaatneutraal kan dragen.

De gecombineerde lijst van PvdA-GroenLinks, met steun van D’66,  heeft in het verkiezingsprogramma vergaande duurzame maatregelen aangekondigd. Ze vinden de huidige inzet van de gemeente minimaal. “Het huidige college heeft te weinig geïnvesteerd in duurzaamheid en energiemaatregelen, zegt Karin van der Gaast, ze is lijsttrekker van de gezamenlijke lijst. “Koggenland is ook verantwoordelijk voor onze toekomstige generaties en de aardbevingschade in Groningen. Door energie-maatregelen te nemen investeren we in onze luchtkwaliteit en worden we onafhankelijk van de gasvoorziening.

Het filmje haaalde ook de Jinek talkshow waar Jesse Klaver ook net toevallig was. Stukje begint op 30:52.  Zie ook ons persbericht hierover.