Op 15 maart zijn er weer waterschapsverkiezingen. Ook in Koggenland is het van groot belang dat we een goed en sterk waterschap hebben.

Groenlinks (en D66) leveren via Water Natuurlijk Saskia Borgers als Hoogheemraad. PvdA levert Marjan Leijen. De inzet voor het waterschap is ook de komende vier jaar hard nodig. Stem daarom op Saskia Borgers (Water Natuurlijk) of Marjan Leijen (PvdA).

Stem Water Natuurlijk, stem Saskia Borgers
Saskia is de lijsttrekker van Water Natuurlijk. Op dit moment is ze Hoogheemraad van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier met de portefeuille financiën, energie en duurzaamheid, innovatie en participatie. Drie jaar heeft ze voor PvdA/GroenLinks Koggenland in de raad gezeten en was ze onze fractievoorzitter.

Water Natuurlijk is de enige, echt duurzame waterschapspartij. Ze beschermen en verbeteren natuur en landschap. Water Natuurlijk geeft stem aan dat wat kwetsbaar is. Klimaatverandering is een zaak van het waterschap evenals het behoud van het veenweide landschap en herstel van biodiversiteit. Water Natuurlijk investeert in duurzame energie. Met als resultaat schoon en voldoende water.

De mensen van Water Natuurlijk zijn divers, hebben veel kennis en deskundigheid van watervraagstukken, milieu en landbouw, met onwijs veel bestuurlijke ervaring, jong, fris en krachtig. Saskia maakt hier deel vanuit. Door op haar te stemmen, breng je jouw stem uit op Water Natuurlijk. De partij die alles wat kwetsbaar is een stem geeft.

Sinds 2019 maakt Saskia deel uit van het Hoogheemraadschap HHNK namens Water Natuurlijk. Door haar jarenlange ervaring in diverse bestuurlijke functies is zij goed in staat de samenwerking met andere bestuursorganen aan te gaan. Saskia is een bevlogen, enthousiaste maar ook enthousiasmerende bestuurder. Een doorzetter, niet bang voor confrontatie maar altijd op zoek naar het gemeenschappelijk belang. Wonend in de landelijke omgeving van Koggenland (Spierdijk) ziet zij dagelijks hoe groot het belang is van een goede waterhuishouding, schoon water en klimaatadaptatie. Daar zet zij zich, ook de komende vier jaar, voor de volle 100 procent voor in.

Wil je meer weten over het verkiezingsprogramma of de andere kandidaten ga dan naar de website van Water Natuurlijk.

Binnenkort meer informatie over Marjan Leijen (PvdA).

Over de waterschapsverkiezingen
Wil je meer weten over de waterschapsverkiezingen? Lees verder op de website van hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier: Waarom verkiezingen? | Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (hhnk.nl)