GroenRood is het logo van GroenLinks en Rood die van de PvdA. Wil je ons iets vertellen? Wil je aandacht voor een thema, een onderwerp, een dilemma, een brandende kwestie? Meld het ons, we gaan met je in gesprek zodra je plaatsneemt op de stoel.

30 november 2017 is Karin op de koffie geweest bij de familie Honer, Irène Honer en Fred Peerdeman aan de Kwakelweg. Zij zijn voorstander van de ontwikkeling van de circulaire economie. In ons partijprogramma zie je dat we een voorstander zijn van dit gedachtegoed. Hij heeft de ruimte om te bouwen en wil dit op een zeer duurzame manier doen met zonnepanelen, grijs water, wormenkastelen en electrische auto’s. Hij kan er zelf het beste over vertellen.

Kwakelweg Circulair

Wat houdt bewoners van Koggenland bezig? Wij wonen al 17 jaar op deze mooie plek in Koggenland aan het einde van de Kwakelweg in Hensbroek. Samen met de ouders van Irène hebben we de oude vervallen boerderij opgeknapt en her bestemd. Van opslagplaats voor landbouwproducten, hooi en verblijfplaats van vee, naar wonen op het platteland.

We staan letterlijk dicht bij de natuur en genieten van alles van wat die ons geeft. Groente van eigen tuin en fruit van de bomen. Ook benutten we het regenwater voor het toilet en de tuin en we hebben een zonnecollector voor warmwater.
We zijn erg betrokken bij de circulaire economie en denken dat we niet verder kunnen met de huidige lineaire economie. Het is gewoon onhoudbaar willen we kunnen voortbestaan met de huidige en nieuwe bewoners op deze planeet.
We willen niet alleen praten over de oplossingen die de circulaire economie ons biedt, maar vooral ook zelf aan de slag gaan! Voorbij het cynisme en denken in problemen; dat gebeurt al meer dan genoeg.

We gaan een buurtschap op deze plek ontwikkelen waarin we voorzien in onze eigen groene energie, voldoende voor de huizen en de elektrische auto’s. De energie die over is verkopen we en komt ten goede aan de buurt.

De zon en de wind zijn gratis en ook het regenwater komt vanzelf naar je toe. Zelf geteelde biologisch groenten zijn gezonder en smaken lekkerder.

Deze video link van de  Ellen MacArthur Foundation geeft in 4 minuten informatie over de circulaire economie.  We zijn zeker niet kleurloos, maar de circulaire economie overstijgt het traditionele partij denken.

Wij willen met iedereen samenwerken die het beste op heeft met de toekomstige generaties en onze planeet.
Meer informatie of meedenken en doen: info@kwakelpad.nl